Wednesday, March 28, 2012

Mania ASTRO - Aubrey Pilih 2 Wanita , Stacy Dicabar Abang Sendiri!



Konsert kedua Mania telah berlangsung sebentar tadi. Menampilkan 5 lagi artis termasuk seorang lagi pemenang Hot Seats Mania, pentas Studio 1 Astro dihangatkan dengan persembahan memukau para finalis Mania minggu ini. Kumpulan Kristal, Adira, Hafiz, Alyah serta Chaq memulakan rentak perjuangan mereka dalam rancangan yang akan mencetuskan evolusi hiburan tanahair ini.

Kumpulan Kristal memulakan tirai konsert kali ini dengan sentuhan tersendiri yang cukup bertenaga ke atas lagu nyanyian asal Wings, Opera Hidup. Gabungan bakat Razlan, Rodi, Acap, G.G dan Amai menghidupan roh lagu tersebut dan akhirnya, Datuk M Nasir memilih mereka menyertai pasukan Merah.

Setelah tiada yang ‘sangkut’ pada minggu lepas, Aubrey Suwito akhirnya terpikat dengan persembahan vokal memukau Adira menerusi lagu berhantu, Pulangkan. Adira yang tampil selaku penyanyi kedua yang membuat persembahan sebentar tadi menjadi ahli kumpulan Biru yang sulung. Selang beberapa minit kemudian, Aubrey menambah ahli kedua kumpulannya menerusi pemilihan Alyah.

Penyanyi yang mengungguli kategori persembahan terbaik Anugerah Juara Lagu 26 ini memilih untuk menyanyikan lagu Russian Roulette yang dipopularkan penyanyi antarabangsa Rihanna. Pengalaman Alyah dalam bidang hiburan menyerlahkan keupayaan pelantun Kisah Hati ini di pentas Mania. Alyah menjadi pilihan Aubrey untuk meneruskan perjuangan kumpulan Biru.

Ahmad Dhani yang telah pun memilih 3 artis pada konsert pertama yang lalu menambah Hafiz ke dalam pasukannya. Rendisi tersendiri Hafiz dengan lagu nyanyian asal Letto, Permintaan Hati menarik minat Ahmad Dhani untuk berkerja bersama Juara Akademi Fantasia 7 ini.

Konsert Mania kali ini turut dimeriahkan dengan persembahan peserta Hot Seats yang kedua. Chaq diumumkan sebagai salah seorang yang telah berjaya meraih undian tertinggi Hot Seats Mania telah menyanyikan lagu adiknya, Gagap dengan lagak tari penuh keyakinan. Dengan Datuk M Nasir yang telah pun diberikan amanah membimbing Ebi pada minggu lepas, kini nasib Chaq terletak di tangan Aubrey ataupun Ahmad Dhani.

Setelah berakhirnya konsert kedua Mania, Ahmad Dhani kini menantikan siapakah calon Hot Seats yang akan menyertai pasukan Hijau bersama-sama Hafiz, Atilia, Akim dan Estranged. Datuk M Nasir pula bakal memilih ahli keempat dan kelima kumpulan Merah yang akan berjuang bersama-sama Ebi, Stacy dan Kristal manakala Aubrey bakal melengkapkan baki 3 lagi artis di bawah pimpinannya.

Mania akan diteruskan minggu hadapan bersama persembahan Jaclyn Victor, Shila Amzah, Awi Rafael, Hazama dan seorang lagi pemenang Hot Seats Mania. Siapakah yang akan melengkapkan kumpulan ketiga-tiga penerbit muzik tersohor ini? Kepada siapakah Chaq akan diberikan? Semuanya akan dapat kita ketahui menerusi Mania!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...