Thursday, January 5, 2012

Nur Amalina Che Bakri: Dahulu dan Sekarang


Korang kenal tak ngan Nur Amalina ni? Beliau merupakan pelajar SPM terpintar pada tahun 2005 dengan keputusan 17A1 fulamaaaakkk... hebat tak? Gambar kat atas ni adalah gambar sebelum beliau melanjutkan pelajaran kat University of Edinburgh , United Kingdom.

Dan dibawah ni pula adalah gambar Amalina ketika menuntut di Universiti luar negara.




Terkejut bukan? Berita ini mula tersebar ke merata-rata akhbar dan blog tempatan beberapa hari lepas. Ada yang mengatakan beliau sudah hilang adat ketimuran, lupa diri dan mengamalkan hidup bersosial yang bebas.

Namun pada pandangan OMOT. Walaupun Cik Nur Amalina berbuat demikian, kita tidak sepatutnya membuat spekulasi yang bukan-bukan terhadap dirinya. Ya memang dahulu dia bertudung dan sekarang tidak. Ia adalah satu dosa. Namun tidak semestinya free hair terlibah dengan gejala yang bukan-bukan. OMOT tidak bersetuju dan tidak juga menidakkan. Namun adalah lebih baik sekiranya kita menegur dengan cara yang lebih baik. Tak elok kalau kita mengeluarkan kata-kata yang kurang enak sehingga melibatkan kedua ibubapa Amalina. Sama-sama kita berfikir sejenak k. ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...