Thursday, March 8, 2012

MANIA - Evolusi Atilia



Menjadi Selebriti paling senior dari segi usia tidak menghalang penyanyi dan penulis lagu dari Johor ini untuk berevolusi menjadi Super Star! Atilia yang sangat sinonim dengan irama R&B menimba banyak pengalaman sepanjang hidupnya bergelar anak seni. Meskipun beliau terkenal dengan duet bersama Monoloq menerusi Kekanda Adinda, Atilia lebih selesa menyanyikan muzik-muzik jazz, soul dan yang seumpamanya.

Atilia memulakan kerjaya seninya sejak masih dalam usia kanak-kanak. Beliau memulakan perjalanan seninya dengan menyanyikan lagu-lagu tema untuk jenama-jenama terkemuka dunia seperti Coca-Cola dan Kentucky Fried Chicken. Ketika berusia 12 tahun, Atilia telah terpilih sebagai penyanyi utama untuk iklan Coca-Cola yang mewakili Indonesia, Malaysia dan Singapura.

Pada tahun 1996, bakat luar biasa Atilia telah menarik minat "Sifu Soul" Malaysia iaitu Roslan Aziz. Bernaung di bawah Roslan Aziz Production memberikan banyak ruang kepada Atilia untuk terlibat dalam bidang seni secara mendalam. Beliau telah banyak melibatkan diri dengan beberapa nama seperti Amir Yusoff untuk album "Aquarius", Sasi the Don untuk album "The Tide is High" dan sudah tentunya bersama ibunya, Salamiah Hassan.

Mencuba sesuatu yang baru bersama salah seorang penerbit muzik hebat membuka peluang baru kepada Atilia untuk mencuba beberapa genre baru dalam nyanyiannya. Evolusi ini sudah tentunya bakal menyerlahkan lagi penyanyi ini dalam industi muzik Malaysia. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...