Thursday, March 8, 2012

MANIA - Wawasan Awi Rafael



Meskipun baru sahaja melibatkan diri dalam industri muzik, lagu-lagu nyanyian Awi Rafael sering menjadi siulan anak-anak muda sekarang. Malah, lagu "Pulanglah" pernah menjadi salah satu lagu tugasan dalam Akademi Fantasia 9 yang dinyanyikan oleh salah seorang peserta Hot Seats MANIA! iaitu Kay.

Menimba pengalaman di luar negara, Muhammad Namawi Ewan bin Gunawan Rafael atau lebih dikenali sebagai Awi Rafael pernah merantau ke Australia untuk menimba pengalaman sebagai "buskers" di sana. Beliau juga pernah menjelajah bersama kumpulan Dewa yang diaggotai oleh penerbit muzik MANIA! iaitu Ahmad Dhani serta kumpulan Sheila On 7.

Awi Rafael muncul di radio tempatan dengan single "Pulanglah". Senilagu dan senilirik oleh Awi Rafael sendiri, "Pulanglah" dikoordinasikan oleh Dimas sebagai penerbit. Single yang disusun dalam rentak pop ini adalah berkisarkan tentang kisah cinta. "Pulanglah" merupakan luahan hati sang pencintayang menantikan kepulangan pujaan hati ke pangkuannya.

Sudah semestinya wawasan Awi Rafael adalah tidak mahu "pulang" terlalu awal dalam MANIA!. Keazaman dan kesungguhan Awi Rafael dalam dimensi muziknya nyata menaikkan lagi semangatnya untuk maju ke hadapan. 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...