Wednesday, March 7, 2012

MANIA - Semangat Akim



Dengan usia yang baru mencecah 18 tahun ketika memasuki Akademi Fantasia Musim Ketujuh, Afiq Hakim atau lebih dikenali sebagai Akim menjadi antara peserta termuda yang memasuki rancangan realiti nombor satu di Malaysia ini. Akim dan Aisyah yang terpilih dalam senarai Hot Seats MANIA! adalah yang termuda ketika mereka berada di Akademi Fantasia 7.

Meskipun sekadar tempat ketiga di Akademi Fantasia 7, Akim tidak pernah putus asa untuk memajukan dirinya terutamanya dalam bidang seni suara. Selain menyanyikan pelbagai jenis lagu untuk pelbagai jenis drama, filem dan jenama, Akim juga terlibat secara serius dalam penciptaan lagu sehingga beliau mempunyai studio rakamannya sendiri.

Selain bergiat aktif dalam bidang nyanyian, Akim juga pernah melibatkan diri dalam beberapa drama bersiri serta telefilem seperti Kau Dan Aku Musim Pertama dan Kedua (drama bersiri) serta Saham Neraka (telefilem). Terkini, Akim bakal muncul buat kali pertama di layar perak dengan filem muzikal Hoore Hoore yang akan muncul di pawagam tidak lama lagi.

Akim ternyata lebih bersemangat apabila terpilih memasuki MANIA! kerana berpeluang berguru dengan salah seorang penerbit muzik serta komposer yang ternama. Seiring dengan cita-citanya untuk menjadi komposer yang handal, Akim akan sentiasa fokus dan berusaha sebaiknya untuk berjaya dalam MANIA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...