Wednesday, March 7, 2012

MANIA - Keazaman Adira



Gadis Kadazan-Dusun yang berasal dari Kundasang, Sabah ini mula mencatat nama dalam dunia hiburan selepas menjadi Naib Juara untuk musim kelapan Akademi Fantasia. Siti Adira Suhaimi atau dikenali sebagai Adira juga mencatat sejarahnya yang tersendiri apabila menjadi pasangan adik-beradik pertama menyertai Akademi Fantasia pada musim yang sama.

Sepanjang perjalanan seninya, Adira pernah muncul sebagai finalis dalam Anugerah Juara Lagu ke 25 untuk lagu ciptaan Edry Abdul Halim iaitu Ku Ada Kamu. Namun, persembahan yang mengangkat dirinya setinggi yang mungkin melalui buaian di atas pentas tidak berjaya membawa pulang sebarang anugerah.

Lagu-lagu nyanyian Adira juga telah menjadi lagu latar untuk drama bersiri dan juga filem seperti Ilusi yang menjadi lagu tema Awan Dania musim ketiga dan lagu Ombak Rindu, duet bersama Hafiz yang menjadi lagu tema untuk filem Ombak Rindu. Selain itu, beliau juga pernah menyanyikan lagu tema rancangan realiti tarian iaitu Mari Menari, juga bersama Hafiz.

Seperti selebriti-selebriti MANIA! yang lain, Adira juga berazam untuk berjaya dalam program ini, namun apa yang lebih penting adalah pengalaman menjadi anak didik kepada salah seorang penerbit muzik tersohor tanah air. Itulah hadiah dan anugerah terbaik bagi dirinya sepanjang berada dalam MANIA!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...