Wednesday, March 7, 2012

MANIA - Kehebatan Alyah



Anugerah Persembahan Terbaik dalam Anugerah Juara Lagu ke 26 sudah pasti menjadi satu kenangan yang amat manis buat Hasliah Abu Hasan atau lebih dikenali dengan nama Alyah. Menerusi lagu Kisah Hati, persembahan yang menggunakan keseluruhan pentas dari atas hingga ke bawah ternyata suatu persembahan yang memukau.

Ramai yang kurang mengetahui bahawa perjalanan seni Alyah bukan bermula dari kemenangannya dalam Bintang HMI pada tahun 2000 iaitu pertandingan yang juga melahirkan bintang ternama iaitu Dato' Siti Nurhaliza. Alyah juga pernah merangkul gelaran Naib Juara dalam rancangan nyanyian Asia Bagus pada tahun 1998 dan Juara Bintang Asli pada tahun yang sama.

Penyanyi yang terkenal dengan lagu Tak Mungkin Kerna Sayang suatu ketika dahulu pernah menghasilkan satu lagi lagu yang dinyanyikan secara duet. Ku Pinjam Satu Bintang pernah dinyanyikannya bersama salah seorang peserta Hot Seats MANIA! iaitu Riz AF6. Meskipun lagu tersebut menimbulkan beberapa kontroversi, namun segalanya tidak mematahkan semangat Alyah untuk terus maju.
Menjadi sebagaian daripada Selebriti MANIA! adalah sesuatu yang sungguh membanggakan. Ternyata kehebatan anak Johor ini memberikannya peluang untuk digilap dan terus dijadikan Super Star! Siapakah di antara 3 penerbit muzik ini yang akan merebut Alyah untuk dijadikan anak didik? Teruskan bersama kami di www.mania.com.my

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...